Dag 9

9 mei 2014 - Akko, Israël

(Even proberen... De Sabbath is hier weer aangebroken dus ook een slechte wi-fi verbinding....)
Om 8.00uur zitten we incl. de koffers weer in de bus. We hebben goed geslapen en lekker ontbeten. Het is helder en zonnig weer!
We rijden richting Megiddo, langs de berg Tabor en het dorpje Naïn. We bekijken in Megiddo de Tel / opgravingsheuvel wat bekend is als Armageddon. In de Tel,dalen we ook af in de zgn. watersystern waar de kruisvaarders deztijd hun bronwater uit putten.
Daarna rijden we door het Karmelgebergte naar Caesarea Maritime (Caesarea aan zee), een havenplaats uit de tijd van Herodes. Restanten van de havenplaats, theaterzaal en de paardrijbaan waar wedstrijden gehouden werden, bekijken we. Ondertussen genietend van de zon en een weldadige zeewind, en het uitzicht niet te vergeten... Voordat we de bus instappen voor de volgende stop, genieten we nog een echte Italiaanse cappuccino!!
We vervolgen de weg langs een oud aquaduct en een uitzichtpunt vanaf de top van de berg Karmel. Daarvan hebben we een vergezicht op de stad en de haven.
We vervolgen de route door Haiva naar Akko. We lunchen daar en de keuze is weer reuze: falafel of shoarma. Dan maar een keer shoarma.... We bezichtigen nog een oude kruisvaarderskerk en wandelen daarna door het oudste gedeelte van het (voor ons smoezelige) stadje. We nemen nog een korte route naar de bus via een ondergrondse watertunnel en komen uit bij de haven, waar de bus ons wacht.
Eenmaal in de bus nemen we afscheid van de chauffeur en de gids, die ons vanaf het hotel gaan verlaten. Na ons afgezet te hebben bij het hotel, vertrekken zij en zoeken wij onze kamer op, op de 5e verdieping, met uitzicht op zee!
De raam wagenwijd open, laten we het heerlijke geluid hiervan onder het genot van een bakje koffie over ons heen komen.... Na een verkwikkende douche zullen we 19u het diner hier gaan 'proberen'....

1. Pa&ma Nelis:
    10 mei 2014
    De laatste views zijn beslist niet de minste qua schoonheid! Nog een paar dagen relaxen en dan hopen we jullie weer life te zien. We zien er naar uit om onder het genot van falafel :-) de verhalen te horen. Geniet er nog even van! Hartelijke groeten en tot ziens! Ons.
  2. Margret:
    10 mei 2014
    Goedemorgen.................en het is gelukt. Geniet nog even van zon, zee en rust. Het is maar goed dat foto's maken digitaal gaat tegenwoordig, anders waren er vast filmrolletjes tekort........
    groetjes Margret.
  3. Familie Bolier:
    10 mei 2014
    Boker tov! Wat een prachtige verhalen! En een geweldige ervaring om het land Israël te leren kunnen "het Beloofde land". Zeker als je bedenkt dat Jeruzalem de plaats van vrede zal worden omdat GOD het beloofde. We zien veel herkenbare plekjes voorbij komen. Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terug reis toegewenst! Shalom,
    Jan & Marjolijn en kinderen
  4. Krijna Smit:
    10 mei 2014
    Nou geniet nog maar even van jullie vakantie en het prachtige weer.Hier in
    Nederland worden wij er niet bruiner van.De planten krijgen in ieder geval
    voldoede water.Wederom genoten van jullie mooie foto's.
    Gr.Krijna
  5. Pap en mam neele:
    10 mei 2014
    Goede morgen na jullie drukke maar zeker onvergetelijke vakantie nog maar genieten van jullie vrije dagen we zullen je vast nog wel horen vandaag liefs
  6. Caroline:
    10 mei 2014
    Nog lekker genieten or! Ook van de zon. Hier zo regenachtig. Ben benieuwd naar de foto's ! Goed weekend.
    Goede reis terug alvast!
    Gr. Caroline
  7. Familie van Duuren:
    10 mei 2014
    We wensen jullie nog een fijne dag morgen in Israel,dank dat we op deze manier mee mochten genieten van jullie prachtige en indrukwekkende reis!
    Ook wensen we jullie alvast een hele goede en veilige reis toe naar huis!!
    veel liefs van ons, Adinda Benjamin Naomi Ome Rien en Tante wil